Lähetimme keväällä 2024 asiakastyytyväisyyskyselyn koko asiakaskunnallemme Suomessa. Saimme ilahduttavan suuren määrän vastauksia, ja vastauksissa oli selvä trendi: asiakastyytyväisyytemme on erittäin korkealla tasolla ja asiakkaamme arvostavat korkeaa laatua sekä vastuullisuutta.
“Kyselyn tulokset ovat tärkeitä koko yrityksemme kehityksen kannalta ja huomioimme ne, kun suunnittelemme tulevia kehitysaskeleita”, sanoo JR-Toolsin myyntijohtaja Veli-Matti Uusitalo.
Kysyimme asiakkailtamme, kuinka todennäköisesti he suosittelisivat yrityksemme tuotteita tai palveluita kollegalle tai ystävälle. Noin puolet vastanneista suosittelisi JR-Toolsia erittäin todennäköisesti, reilut 40 prosenttia todennäköisesti ja loputkin melko todennäköisesti.
Kun kysyimme, mikä on ollut tärkein yksittäinen syy, jonka vuoksi asiakkaamme ovat valinneet JR-Toolsin tuotteet, selvästi tärkeimmäksi syyksi nousi laatu. Vastausten perusteella asiakkaamme arvostavat myös kotimaisuutta ja ovat hintatietoisia.
“Korkea laatu on meille erittäin tärkeä arvo, ja huolehdimme sen toteutumisesta kaikissa tuotantoketjun vaiheissa. Kyselyn tuloksista voi päätellä, että olemme siinä myös onnistuneet: 98 prosenttia vastanneista pitää yrityksemme tuotteita joko erittäin laadukkaina tai laadukkaina”, toteaa Uusitalo.
Kysyimme palautetta myös huoltoautopalvelustamme. Huoltoauton palveluita käyttävistä 97 prosenttia on tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä palveluun. “Huoltoautopalvelumme on osa terähuoltopalveluamme, ja idea sen kehittämiseen on aikanaan lähtenyt asiakkaiden tarpeista. Tavoitteenamme on, että terien huollattaminen olisi asiakkaalle mahdollisimman helppoa ja vaivatonta. Kun huoltoautomme noutaa terät ja palauttaa ne huollon jälkeen sovittuun paikkaan, asiakkaan ei tarvitse itse huolehtia logistiikasta”, Uusitalo kertoo.
Vastuullisuus tärkeä teema
Vastuullisuus nousi vastauksissa esiin asiakkaillemme tärkeänä teemana. Kun kysyimme, kuinka tärkeänä asiakkaamme pitävät työkaluvalmistajien vastuullisuutta, noin 30 prosenttia piti vastuullisuutta erittäin tärkeänä, vajaa puolet vastanneista tärkeänä ja 20 prosenttia melko tärkeänä.
“Tulemme julkaisemaan yrityksemme ensimmäisen virallisen vastuullisuusraportin loppuvuoden aikana. Vastuullisuusteemat ovat tärkeä osa liiketoimintaamme, ja olemme kouluttaneet henkilöstöämme aiheeseen liittyen. Raportilla haluamme viestiä avoimesti siitä, mitä vastuullisuuden eri osa-alueet meille arjessa tarkoittavat ja millaisia tulevaisuuden vastuullisuustavoitteita meillä on”, Uusitalo kertoo.
Lämmin kiitos kaikille asiakastyytyväisyyskyselyymme vastanneille!